1. REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

    [www.twoj-projekt.pl]

     

    § 1. Postanowienia ogólne

    1.     Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa  zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem URL www.twoj-projekt.plpl, zwanego dalej „Sklepem”.

    2.     Sklep prowadzony jest przez Fundację AIP z siedzibą: Warszawa, Al. Ks. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000199402, posiadającą NIP 524-24-95-143, w ramach Projektu Twój-projekt prowadzonego przez Paulina Kuc w ramach Programu Bizky, zwaną dalej „Administratorem”.

    3.     Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy – www.twoj-projekt.pl  e-mail – [paulina@twoj-projekt.pl], telefon [884 862 694] adres korespondencyjny – ul. Augustyna Szamarzewskiego 21 lok.2, 60-514 Poznań

    4.     Informacje dotyczące zakresu przetwarzania danych osobowych przez Sklep („Polityka prywatności”) oraz zakres wykorzystania plików cookies („Polityka cookies”) znajdują się pod adresem URL httpwww.twoj-projekt.pl

    5.     Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowana Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.

    6.     Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej email.

     

    § 2. Definicje

    Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

    1.   Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi 
    od pracy.

    2.   Funkcjonalność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.

    3.   Integracja – połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.

    4.   Interoperacyjność – zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.

    5.   Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca-Konsument.

    6.   Kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania; 

    7.   Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

    8.   Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji 
    oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.

    9.   Newsletter – usługa świadczona przez Sklep Internetowy na rzecz Użytkownika, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im Newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu Internetowego, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.

    10. Produkt cyfrowy – graficzny plik cyfrowy w formacie m.in. JPG, PNG, TIF, mp3, mp4 lub PDF stanowiący Treść Cyfrową, tj. dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.

    11. Przedsiębiorca –osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej 
    lub zawodowej, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie stanowi dla tej osoby charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępniony na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

    12. Przedsiębiorca–Konsument osoba fizyczna, w tym dokonująca zakupów w Sklepie w celu związanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, gdy korzystanie ze Sklepu w tym dokonywanie zakupów w Sklepie nie stanowi dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej.

    13. Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz nabywania w nim produktów.

    14. Rejestracja – dobrowolne  podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach tego Sklepu;

    15. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.twoj-projekt.pl , prowadzący sprzedaż produktów na odległość.

    16. Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.

    17. Usługa – usługa świadczona elektronicznie poprzez odpłatne udostępnianie licencji niewyłącznej na Produkt w postaci treści cyfrowych w formie graficzno-tekstowej.

    18. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na na: 

    a. wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,

    b. wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,

    c. inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.

    19. Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.

     

    § 3. Rodzaje i zakres działalności Sklepu

    1.     Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż na odległość za pomocą sieci Internet asortymentu z zakresu konsultacji, szkoleń i programów coachingowych (wydarzeń edukacyjnych).

    2.     Oferowane przedmioty są wydarzeniami edukacyjnymi i stanowią treści cyfrowe, tj. dane wytwarzane i dostarczane w postaci elektronicznej.

     

    § 4. Wymogi techniczne

    1.     W celu prawidłowego i niezakłóconego korzystania ze Sklepu stacja/ urządzenie końcowe  Klienta winna spełniać poniższe minimalne wymagania techniczne:

    a)     aktywne łącze internetowe,

    b)     włączona akceptacja plików cookies oraz Skryptów Java,

    c)     aktywny adres poczty elektronicznej.

    2.     Sklep nie jest zobowiązany do dostarczenia powyższych urządzeń i/lub oprogramowania.

    3.     Instalacja oprogramowania o którym mowa w ustępie 1 i 2 jest przedmiotem oddzielnej umowy licencyjnej pomiędzy Klientem a licencjodawcą.

    4.     Witryna internetowa sklepu dopasowana jest do rozdzielczości ekranu nie mniejszej niż 1080 x 1280.

     

    § 5. Zasady dokonywania zakupów

    1.              Sklep, przed dokonaniem potwierdzenia zakupu, przedstawia Klientowi następujące informacje:

    a.     dokładny opisu danego produktu i jego cech;

    b.     łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy;

    c.     o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie także informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki w przypadku zastosowania obniżonej ceny;

    ·       jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sklep uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki;

    ·       w przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, obok informacji o obniżonej cenie Sklep uwidacznia informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki;

    d.     dotyczące sposobu i terminu zapłaty;

    e.     dotyczące sposobu i terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę.;

    f.      dotyczące plasowania towaru lub usług;

    2.              Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga wymaga rejestracji w Sklepie

    3.              Składanie zamówienia odbywa się za pomocą formularza, dostępnego na stronie sklepu  pod linkiem www.twoj-projekt.pl/sklep  dostępnego po naciśnięciu przycisku –„ zamawiam z obowiązkiem zapłaty” pod/obok opisu danego produktu, lub w podsumowaniu listy/koszyka zakupów, w którym Klient podaje następujące dane:

    a)     Imię i nazwisko lub nazwa firmy

    b)     Adres email

    c)     Numer telefonu

    d)      Nr PESEL lub NIP

    e)     Dane adresowe do wysyłki

    4.              Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu sklepu oraz informacjami wskazanymi  w ust. 2, które zostaną wyświetlone w postaci elektronicznej w ostatnim etapie wypełniania elektronicznego formularza poprzedzającym wyrażenie woli związania się umową  poprzez kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Po przeczytaniu zgromadzonych informacji określonych dla danego zamówienia Klienta, Klient wyraża wolę związania umową poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”

    5.              Wszystkie ceny podawane na stronach Sklepu są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena wyświetlana w podsumowaniu koszyka przez złożeniem zamówienia uwzględnia koszty przesyłki zgodnie z wybraną przez Klienta opcją. 

    6.              Sklep zobowiązuje dostarczenia towarów zgodnych z umową.

    7.              Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Sklep przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.

    a)     potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesyłane jest automatycznie po złożeniu zamówienia przez Klienta;

    b)     Sklep może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym. W takim przypadku Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości.

    c)     W przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.

    8.              Klient i Sklep związani są ceną Produktu obowiązującą w chwili złożenia na niego zamówienia.

    9.              W Sklepie honorowane są następujące sposoby płatności:

    a) zwykły przelew,

    b) system płatności elektronicznych.

    10.           Termin  na wykonanie płatności wynosi 24h.

    11.           Umowę uznaje się za zawartą z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia w przypadku wyboru płatności za pobraniem bądź z chwilą dokonania wpłaty przez Klienta, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.

    12.                Zamówiony towar jest wysyłany niezwłocznie.

    13.           Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem poczty elektronicznej i ich wysyłka nie wiąże się z dodatkowym kosztem.

    14.           O wysyłaniu towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową. 

    15.           Maksymalny termin dostawy według ustawy o prawach konsumenta trwa do 30 dni. W razie przekroczenia terminu wskazanego w zdaniu poprzednim Konsument ma prawo do wyznaczenia sprzedawcy dodatkowego czasu. Jeżeli towar nadal nie zostanie wydany Klient może odstąpić od umowy.

    16.           Wraz z produktem Sklep wysyła formularz informacyjny (pouczenie o odstąpieniu od umowy) oraz formularz o odstąpieniu od umowy – formularze stanowią załącznik nr 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.

    17.           Wraz z Produktem wysyłany jest paragon potwierdzający dokonanie zakupu. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT. Klient zobowiązany jest do podania pełnych danych niezbędnych do prawidłowego wystawienia faktury VAT:

    a)   Imię i nazwisko/firmę,

    b)   Adres zamieszkania/siedziby,

    c)   Numer NIP (w przypadku firm), numer PESEL (osoby fizyczne),

    d)   Numer zamówienia,

    e)   Adres korespondencyjny

    18.           Każdy rejestrujący się i/lub dokonujący zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres email informacji związanych z przebiegiem transakcji, zawiadomień o  zmianach w niniejszym Regulaminie.

    19.            Inne informacje dotyczące działania Serwisu, a także zawierające informację handlową o nowych produktach lub usługach Serwisu, o promocjach Serwisu oraz promujących produkty partnerów Administratora przesyłane będą tylko tym Klientom, którzy wyrazili na to zgodę.

     

    § 6. Postanowienia licencyjne

    1.     Na mocy niniejszego Regulaminu, Sklep udziela Klientom, którzy nabyli daną Treść Cyfrową, niewyłączną, niezbywalną, nieprzenoszalną oraz odpłatną lub nieodpłatną licencję (w zależności od danej Treści cyfrowej).

    2.     W ramach licencji, o której mowa w ust. 1. Klientowi przysługuje prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych do danej Treści cyfrowej, bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych, na następujących polach eksploatacji:

    1) utrwalenia w pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego;

    2) zwielokrotnienia w całości, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania niezbędne jest zwielokrotnienie danej treści cyfrowej.

    3) trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania dokonanego techniką, wskazaną w pkt 2) powyżej.

    3.     O ile nic innego nie wynika z niniejszego §, odrębnych regulaminów lub przepisów prawa, Klient jest uprawniony do korzystania danej treści cyfrowej w sposób wykraczający poza zakres dozwolonego użytku osobistego, w tym na użytek komercyjny. Powyższe nie dotyczy jednak udzielania jakimkolwiek osobom trzecim dalszych licencji (sublicencji) do korzystania z danej treści cyfrowej czy też udostępniania w taki sposób, aby osoby trzecie mogły mieć jakikolwiek dostęp do danej treści cyfrowej, w tym w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

    4.     W celu uniemożliwienia Klientowi w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa, Sklep zastrzega sobie prawo stosowania wybranych przez siebie sposobów zabezpieczeń pliku z treściami cyfrowymi. 

    5.     Jakiekolwiek naruszenie postanowień Umowy licencyjnej uprawnia Sklep do jej wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie Umowy może nastąpić w każdej dopuszczalnej przez prawo formie, w tym w formie elektronicznej lub dokumentowej. W przypadku wypowiedzenia Umowy licencyjnej z przyczyn wyżej wskazanych Klientowi nie przysługuje roszczenie o zwrot zapłaconej ceny lub jej części, zwrot kosztów poniesionych przez Klienta za dostarczenie usług czy też roszczenie o zapłatę przez Sklep jakiegokolwiek odszkodowania.

    6.     Klient odstępując od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa stosownie do Ustawy o prawach konsumenta w terminie, zobowiązany jest do usunięcia otrzymanej Treści Cyfrowej oraz jej wszystkich kopii.

     

    § 7.  Reklamacje – uprawnienia dla Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta

    1.     W zakresie reklamacji Klient będący Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105 oraz z 2022 r. poz. 2337).

    2.     Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta jeżeli rzecz sprzedana (towar) jest niezgodna z umową. Zgodność rzeczy sprzedanej (towaru) z umową występuje, w przypadku w którym zgodne z umową pozostają w szczególności jej:

    a)     opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność; 

    b)     przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;

    a także rzecz sprzedana (towar) aby była zgodna z umową, musi:

    c)     nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

    d)     występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo;

    e)     być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

    f)      być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

    7.     Reklamacje dotyczące zamówionych towarów mogą być składane drogą mailową na adres e-mail – [paulina@twoj-projekt.pl], telefon [884 862 694] adres korespondencyjny –ul. Augustyna Szamarzewskiego 21 lok.2, 60-514 Poznań  lub listem poleconym na adres ul. ul. Augustyna Szamarzewskiego 21 lok.2, 60-514 Poznań

    8.     Dla ułatwienia składania reklamacji, pod adresem www.twoj-projekt.pl zamieszczony został przykładowy formularz reklamacyjny. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne. Wnosząc reklamację, prosimy o podanie następujących danych:  imię i nazwisko Klienta, adres, dane pozwalające na identyfikację sprzedaży (np. login, numer zamówienia, datę transakcji), przedmiot i przyczynę reklamacji, dane kontaktowe. 

    9.     Określając sposób realizacji zobowiązań Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia niezgodności towaru z umową, Klient będący konsumentem, ma prawo żądać wpierw jego naprawy lub wymiany. 

    10.  Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Treści Cyfrowej, która następnie została wymieniony.

    11.  Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów lub Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności Ustawy o prawach konsumenta.

    12.  Brak odpowiedzi Serwisu na reklamację Klienta w terminie 14 dni skutkuje jej automatycznym uznaniem przez Sklep.

    13.  Zasadniczym sposobem załatwienia reklamacji przez Sklep w razie jej uznania jest zwrot ceny w części bądź w całości, w zależności od danego przypadku

    14.  Wszelkie kwestie sporne nie umówione w niniejszym regulaminie, będą rozpatrywane drogą reklamacji zgodnie z Art 43h-43q Ustawy o prawach konsumenta.

     

    § 8. Odstąpienie od umowy uprawnienia dla Konsumenta i Przedsiębiorcy-Konsumenta

    1.     Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105 oraz z 2022 r. poz. 2337)  Klient  będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania towaru tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie towar, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta  weszła w posiadanie towaru. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony pod adresem www.twoj-projekt.pl oraz zostanie dołączony przez Sklep w wersji papierowej do przesyłki produktu. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.

    2.     Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą, nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy–Konsumentowi w wypadkach:

    a)     o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźna zgoda konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    b)     w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    c)     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

    d)     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    e)     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    f)      w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    g)     w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić́ dopiero po upływie 30 dni i których wartość́ zależy od wahań́ na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

    h)     w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż̇ części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; 

    i)      w której przedmiotem świadczenia są̨ nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę̨;

    j)      zawartej w drodze aukcji publicznej;

    k)     o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samo- chodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień́ lub okres świadczenia usługi;

    l)       o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta;

    m)   o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

    3.     W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ……………………………….. lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w który, odstąpił od umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze towar. 

    4.     W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o  którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Sklep.

    5.     Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sklep obowiązków wynikających z § 7 Regulaminu.

    6.     W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta  o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem.

    7.     Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.  

    8.     Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie  stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta (stosownie do art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).

    9.     Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym paragrafie  Regulaminu, nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem. 

    10.  Ponadto zgodnie z art. 31 ust.2 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.


    § 9. Postanowienia końcowe i opis  możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1.   Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa,  w tym w szczególności art. 27-43g Ustawy o prawach konsumenta W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy. 

    2.   W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105 oraz z 2022 r. poz. 2337) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).

    3.   Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta  będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

    1)     http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

    2)     http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

    3)     http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;

    4.  Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    1)     Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;

    2)     wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do  czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;

    3)     powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społecznea, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl

    4)     platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    5. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, a Sklepem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Fundacji AIP.

     

     

     

     

    Załączniki do Regulaminu

     

    A.    INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
     – POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

     

    Prawo odstąpienia od umowy

    1.     Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 

    2.     Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia

    a. w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.; 

    b. w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniego z towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniego z towarów; 

    c. w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.; 

    d. w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszego z towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszego z towarów;

    e. otrzymania Treści cyfrowej.

    3.     Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować osobę odpowiedzialną za wykonanie czynności odstąpienia od umowy: …………………………………………………………………………………………………. działającą w ramach Projektu Fundacji AIP o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. (Informujemy, iż oświadczenie może zostać przesłane na przykład pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

    4.     Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

    Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie droga elektroniczna na naszej stronie internetowej [proszę wstawić́ adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład poczta elektroniczna). 

    5.     Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informacje dotycząca wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    6.     Skutki odstąpienia od umowy

    1)     W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba ze wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

    2)     Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    3)     Proszę odesłać lub przekazać nam towar lub Treść Cyfrową niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz albo Towar przed upływem terminu 14 dni.

    4)     Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru (nie dotyczy Treści Cyfrowej).

    5)     Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

    B.     FORMULARZ ODSTAPIENIA OD UMOWY

     

    Informujemy, iż formularz ten należy wypełnić́ i odesłać́ tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy. Korzystanie z formularza jest fakultatywne.

     

     

    Adresat: 

    9.     Projekt – paulina@twoj-projekt.pl, telefon 884 862 694 adres korespondencyjny – ul. Augustyna Szamarzewskiego 21 lok.2, 60-514 Poznań

     

     

    Ja/My(*niniejszym informuje/informujemy(*o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*umowy dostawy następujących towarów(*umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

    Adres konsumenta(-ów)

     

     

    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

     

    Data

     

    (*Niepotrzebne skreślić.